De essentie van Google+

“Google+ (Google Plus) is het sociale netwerk (social network) van Google en overspant alle andere diensten binnen het Google platform als een universele sociale laag waardoor sociale signalen beschikbaar zijn voor alle onderdelen van het platform.  ” (Mulder, 2013)
Dit alleen al geeft je enig idee hoe belangrijk Google+ is voor je zoekmachine optimalisatie.
Google+ geeft sociale signalen aan de zoekresultaten binnen Google.

Het Google+ profiel

In je profiel kunnen mensen belangrijke en feitelijke informatie vinden over jouw of je bedrijf. Kies een profielfoto waaraan je goed te herkennen bent en geef in een korte introductie details over jezelf of je bedrijf. Google+ werkt met kringen. Informatie kan dus geddeld worden met bepaalde kringen en hoeft dus niet met iedereen gedeeld te worden. Tevens kunnen er items geliked en gedeeld worden. Ook kunnen er communities opgericht worden. Een belangrijk online marketing tool.
Een lokaal opgericht profiel wordt gebruikt voor zoekopdrachten waarbij factoren, zoals locatie of het adres belangrijk zijn. Op deze manier wordt lokaal zoeken geoptimaliseerd. Het geeft dus een boost aan je lokale SEO.
Pagina’s op Google+ zijn op verschillende manieren op te delen. De categorieën zijn product of merk, bedrijf, instituut of organisatie, kunst, ontspanning of sport en ten slotte overige categorieën.

Google Authorship

Met deze tool kun je de autoriteit binnen een branche worden. Dit doe je door je profiel te koppelen aan content die je schrijft. Denk hierbij aan blogs en andere artikelen. Dit zorgt ervoor dat jouw artikelen in de zoekresultaten naar boven komen met een foto van jezelf erbij.

Content via Google+

Op Google+ kunnen updates gepost worden, met video’s foto’s of een stukje tekst. In deze posts kunnen andere mensne of organisaties vermeld worden. Ook kunnen er net als verschillende andere platformen hashtags gebruikt worden voor nog meer aandacht.
Houdt er met het posten van updates rekening mee dat het het publiek betrekt bij je organisatie. Het is ook mogelijk bepaalde updates aan bepaalde kringen te versturen. Houdt hiermee wel rekening dat dit niet zichtbaar is in de Google zoekresultaten. Het is daarom verstandig de meeste updates wel openbaar te maken. Zo kan iedereen zien dat je actief bezig bent met je pagina.

Met Google+ kan er een stevige lokale aanwezigheid gerealiseerd worden. Dit zal een positief effect hebben op de zoekresultaten.

 

 

Bibliografie

Husmann, F. (sd). Google Plus Marketing Handleiding. Opgeroepen op November 1, 2015, van Frankhusmann: http://www.frankhusmann.nl/boek/ultieme-google-plus-gids/

Mulder, D. (2013, September 1). Google Plus definitie en omschrijving. Opgeroepen op November 1, 2015, van Googleplusmarketing: http://google-plus-marketing.nl/google-plus-definitie-en-omschrijving/

 

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s